Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Escuela Superior de Ingeniería
noticia

Celebración de dos talleres AICLE para fortalecer la docencia bilingüe 23 September 2022

Celebración de dos talleres AICLE para fortalecer la docencia bilingüe

La Coordinación de Bilingüismos de la ESI ha organizado dos talleres de formación del profesorado en el ámbito de la docencia bilingüe, en concreto en la metodología denominada Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE).

 

Durante los días 7 y 8 de septiembre, la Dra. Mercedes Ruiz Carreira, con una dilatada experiencia de más de diez años en docencia bilingüe universitaria (inglés-español) empleando la metodología AICLE, impartió el taller “Unveiling CLIL for Higher Education content teachers”. Este taller, además de haber sido una extraordinaria oportunidad de aprendizaje para el profesorado, ha tenido una dinámica interactiva en la que cada docente ha podido preparar y estructurar la materia que imparte en base a la metodología CLIL.

 

Por otro lado, durante los días 14 y 15 de septiembre, el Dr. Peeter Mehisto,  académico con una dilatada obra publicada por las editoriales más prestigiosas (Cambridge, Oxford, etc.) y formador de profesores con más de 20 años de experiencia en la impartición de cursos sobre educación bilingüe y AICLE, impartió su taller “Consolidating good CLIL practice”. Mediante la transmisión de sus conocimientos a través de actividades tan interactivas como interesantes, y mostrando siempre una postura cercana y divertida, el Dr. Peeter Mehisto consiguió acercar a los participantes a esta metodología AICLE por la que se apuesta en el Plan de Enseñanza Bilingüe de la Escuela.

 

Ambos talleres contaron con una gran participación por parte del profesorado, que acogió esta iniciativa con gran interés.