Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Escuela Superior de Ingeniería
noticia

Antonio Balderas gana el premio del CESEI a la mejor tesis doctoral en el ámbito de las TICs aplicadas al aprendizaje 3 December 2018

Antonio Balderas gana el premio del CESEI a la mejor tesis doctoral en el ámbito de las TICs aplicadas al aprendizaje
El Capítulo Español de la Sociedad de Educación del IEEE (CESEI) a través de su Comité Técnico, de Acreditación y Evaluación (CTAE), y la Red Temática del CESEI (objetivos 1 y 2), lanzaron en marzo del 2007 la primera convocatoria de los premios:
  • Mejor proyecto fin de carrera (PFC).
  • Mejor tesis doctoral.
La temática de los premios está relacionada total o parcialmente con la investigación o aplicaciones tecnológicas en el ámbito de la educación, enfocada dentro las disciplinas propias del entorno del IEEE: áreas de Ingeniería Eléctrica, Tecnología Electrónica, Ingeniería de Telecomunicación e Ingeniería Informática.

Originalmente los premios fueron apoyados por el Ministerio Español de Educación y Ciencia a través de la acción complementaria TSI 2005-24068- E y posteriormente por el Ministerio Español de Ciencia e Innovación a través de las acciones complementarias TSI 2007-30679- E y TIN2009-07333- E/TSI, y en la última edición por AtlantTIC (Atlantic Research Center for Information and Communication Technologies).

Este premio ha sido otorgado al profesor de la Escuela Superior de Ingeniería Antonio Balderas Alberico, por su tesis Evaluación de competencias genéricas basada en indicadores procedentes de registros de actividades de aprendizaje“.